Profilace

PROFILACE MATEŘSKÉ ŠKOLY

1. Vytváření předpokladů pro základní vzdělávání

  • posilováním schopnosti koncentrace, vytrvalosti
  • rozvojem smyslového vnímání, především sluchového a zrakového vnímání
  • podporováním schopnosti souvislého vyjadřování, rozšiřováním slovní zásoby
  • podporováním snahy o ujednocení si svých myšlenek a umění je vhodně sdělit
  • posilováním schopnosti umět vyřešit problém – postupování cestou pokusu a omylu
  • rozvojem oromotoriky, dechových cvičení
  • rozvojem grafomotoriky
  • rozvojem předmatematických představ

 

2. Rozvíjení jemné motoriky a estetického cítění

  • rozvojem v pracovních činnostech – nově zapojujeme projekt ,,Polytechnická výchova“ se zaměřením především na šroubování a sestavování z nových stavebnic
  • rozvojem ve výtvarných činnostech
  • rozvíjet schopnost zacházení s předměty denní potřeby a s drobnými pomůckami (nůžky, tužka, pastelky…)
  • rozvojem v pravidelném keramickém tvoření a tvořením s rodiči

 

3. Vytváření základních dovedností, návyků a postojů v oblasti zdravé výživy a

péče o zdraví

  • realizace v projektech „Zdravá výživa“ a „Nechci bolavé zoubky“
  • cvičení s prvky jógy  
  • cvičení na gymnastických míčích a overballech
  • rozvoj pohybovaných schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky
  • osvojení si poznatků k podpoře zdraví a bezpečí projekt ,,Červená stát!“, ,,Zahradníček“

 

4. Zaměření na ekologii (enviromentální výchova)

  • průběžně pozorovat a analyzovat změny v přírodě projekt ,,Čarodějnice a Morena“
  • rozvoj úcty ke všemu živému - realizace v projektu ,,Den stromů“, ,,Zahradníček“
  • vytváření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, planetou  – projekt ,,Den země“
  • manipulace s přírodním materiálem, s nářadím a náčiním
  • přednášky a vysvětlování o významu třídění odpadu (sběr papíru)

 

Program respektuje rámcové cíle předškolního vzdělávání:

  • rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení (metoda prožitkového a kooperativního učení hrou, situačního učení, spontánní sociální učení…)
  • osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
  • získání osobní samostatnosti, schopnosti projevit se jako samostatná osobnost působící na své okolí

 

Program dodržuje zásady pro podporu tvořivého myšlení

  • nehodnotit ve smyslu zkoušení, povzbuzovat jde především o hru
  • dobrovolnost zapojení se do činnosti, umožnit být pouhým pozorovatelem
  • pocit bezpečí (povzbuzovat, dopřát zažít úspěch)
  • humor (zasmát se vtipnému, nezesměšňovat!)
  • radost ze hry
  • pochvala (ocenit jejich snahu)
  • hra (všechny připravené úlohy a aktivity mají být hra, nepřepínat dětské síly)

 

 

Napsat komentář