Žáci se učili o zdravém životním stylu
Zásady Zdravého životního stylu jsme si rozdělili do tří bloků. V první části jsme se věnovali zdravému stravování s aktivitami pyramida zdravé výživy, zelenina a ovoce jako nezbytná součást jídelníčku dětí, zdravému mlsání. Dotkli jsme se i toho, co je pro stravování lidí nezdravé – např. rychlé občerstvení a energetické nápoje. Blok o stravování jsme uzavřeli poruchami ve stravování a internetovým vstupem o tom, kolik lidí a v jakých oblastech ve světě hladoví.
Druhý blok byl zaměřen na pravidelný pohyb a sporty – shlédli jsme prezentace žáků o masových sportech aerobiku, kulturistice a workoutu. Žáci 6. ročníku vyprávěli o sportování ve Starověkém Řecku – kolébce olympijských her a o organizaci Sokol. Dvě děvčata nám předvedla několik cviků ze sportovního aerobiku a někteří žáci si zacvičili v rytmu pohybových a relaxačních písní i v německém jazyce.
Poslední blok byl věnován relaxaci, která uvolňuje v lidském těle svalové a psychické napětí a vlivu medií na to, co je pro nás zdravé, či co je nezdravé. V rámci tohoto bloku se v pondělí uskutečnily dva programy primární prevence. Pro 4. a 5. ročník to byl program „Já a třída“ (v duchu myšlenky „Ne každý s každým musí být zrovna kamarád, ale jde o to ho respektovat“). Pro 6. – 9. ročník to byl blok Kampaň za skutečnou krásu, zaměřený na problematiku poruch příjmu potravy, odolávání tlaku okolí, reklamy a medií a některých hodnot v lidském životě.
Cílem našeho projektového týdne bylo obhájit zdravý životní styl co nejlépe, případně někoho inspirovat ke změně svého dosavadního životního stylu a myslím, že se nám to dobře podařilo.
Mgr. Jaroslava Zelinková
Přidáno 21. 5. 2018, autor: J4W Admin