Mateřská škola
Provozní doba mateřské školy ve školním roce 2024/2025 je stanovena od 6:00 do 16:00 hodin.
Telefonní kontakt – 733 520 641
Škola je certifikovaná značkou RODIČE VÍTÁNI.
Kapacita MŠ je od školního roku 2024/2025 naplněna na maximální počet 39 dětí.
Organizační chod je zajištěn ve 2 třídách - MYŠKY a SOVIČKY.
Složení tříd je heterogenní.
Vzdělávání zajišťují 4 učitelky.
Profilace mateřské školy
Vytváření předpokladů pro základní vzdělávání
- posilováním schopnosti koncentrace, vytrvalosti
- rozvojem smyslového vnímání, především sluchového a zrakového vnímání
- podporováním schopnosti souvislého vyjadřování, rozšiřováním slovní zásoby
- podporováním snahy o ujednocení si svých myšlenek a umění je vhodně sdělit
- posilováním schopnosti umět vyřešit problém – postupování cestou pokusu a omylu
- rozvojem oromotoriky, dechových cvičení
- rozvojem grafomotoriky
- rozvojem předmatematických představ
Rozvíjení jemné motoriky a estetického cítění
- rozvojem v pracovních činnostech
- rozvojem ve výtvarných činnostech
- rozvíjet schopnost zacházení s předměty denní potřeby a s drobnými pomůckami (nůžky, tužka, pastelky…)
- rozvojem v pravidelném tvoření a tvořením s rodiči
Vytváření základních dovedností, návyků a postojů v oblasti zdravé výživy a péče o zdraví
- realizace v projektech „Zdravá výživa“ a „Nechci bolavé zoubky“
- cvičení s prvky jógy
- cvičení na gymnastických míčích a overballech
- rozvoj pohybovaných schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky
- osvojení si poznatků k podpoře zdraví a bezpečí projekt ,,Červená stát!“, ,,Zahradníček“
Zaměření na ekologii (enviromentální výchova)
- průběžně pozorovat a analyzovat změny v přírodě projekt ,,Čarodějnice a Morena“
- rozvoj úcty ke všemu živému - realizace v projektu ,,Den stromů“, ,,Zahradníček“
- vytváření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, planetou – projekt ,,Den země“
- manipulace s přírodním materiálem, s nářadím a náčiním
- přednášky a vysvětlování o významu třídění odpadu a ochránění přírody
Program respektuje rámcové cíle předškolního vzdělávání:
- rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení (metoda prožitkového a kooperativního učení hrou, situačního učení, spontánní sociální učení…)
- osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost (zapojování rodin do chodu MŠ)
- získání osobní samostatnosti, schopnosti projevit se jako samostatná osobnost působící na své okolí
Program dodržuje zásady pro podporu tvořivého myšlení
- nehodnotit ve smyslu zkoušení, povzbuzovat, jde především o hru
- dobrovolnost zapojení se do činnosti, umožnit být pouhým pozorovatelem
- pocit bezpečí (povzbuzovat, dopřát zažít úspěch)
- humor (zasmát se vtipnému, nezesměšňovat!)
- radost ze hry
- pochvala (ocenit jejich snahu)
- hra (všechny připravené úlohy a aktivity mají být hra, nepřepínat dětské síly)