Mateřská škola

Provozní doba mateřské školy ve školním roce 2024/2025 je stanovena od 6:00 do 16:00 hodin.

Telefonní kontakt – 733 520 641

Škola je certifikovaná značkou RODIČE VÍTÁNI.

Kapacita MŠ je od školního roku 2024/2025 naplněna na maximální počet 39 dětí.

Organizační chod je zajištěn ve 2 třídách - MYŠKY a SOVIČKY.

Složení tříd je heterogenní.

Vzdělávání zajišťují 4 učitelky.

Profilace mateřské školy

Vytváření předpokladů pro základní vzdělávání

  • posilováním schopnosti koncentrace, vytrvalosti
  • rozvojem smyslového vnímání, především sluchového a zrakového vnímání
  • podporováním schopnosti souvislého vyjadřování, rozšiřováním slovní zásoby
  • podporováním snahy o ujednocení si svých myšlenek a umění je vhodně sdělit
  • posilováním schopnosti umět vyřešit problém – postupování cestou pokusu a omylu
  • rozvojem oromotoriky, dechových cvičení
  • rozvojem grafomotoriky
  • rozvojem předmatematických představ

Rozvíjení jemné motoriky a estetického cítění

  • rozvojem v pracovních činnostech 
  • rozvojem ve výtvarných činnostech
  • rozvíjet schopnost zacházení s předměty denní potřeby a s drobnými pomůckami (nůžky, tužka, pastelky…)
  • rozvojem v pravidelném tvoření a tvořením s rodiči

Vytváření základních dovedností, návyků a postojů v oblasti zdravé výživy a péče o zdraví

  • realizace v projektech „Zdravá výživa“ a „Nechci bolavé zoubky“
  • cvičení s prvky jógy  
  • cvičení na gymnastických míčích a overballech
  • rozvoj pohybovaných schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky
  • osvojení si poznatků k podpoře zdraví a bezpečí projekt ,,Červená stát!“, ,,Zahradníček“

Zaměření na ekologii (enviromentální výchova)

  • průběžně pozorovat a analyzovat změny v přírodě projekt ,,Čarodějnice a Morena“
  • rozvoj úcty ke všemu živému - realizace v projektu ,,Den stromů“, ,,Zahradníček“
  • vytváření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, planetou  – projekt ,,Den země“
  • manipulace s přírodním materiálem, s nářadím a náčiním
  • přednášky a vysvětlování o významu třídění odpadu a ochránění přírody


Program respektuje rámcové cíle předškolního vzdělávání:

  • rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení (metoda prožitkového a kooperativního učení hrou, situačního učení, spontánní sociální učení…)
  • osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost (zapojování rodin do chodu MŠ)
  • získání osobní samostatnosti, schopnosti projevit se jako samostatná osobnost působící na své okolí

Program dodržuje zásady pro podporu tvořivého myšlení

  • nehodnotit ve smyslu zkoušení, povzbuzovat, jde především o hru
  • dobrovolnost zapojení se do činnosti, umožnit být pouhým pozorovatelem
  • pocit bezpečí (povzbuzovat, dopřát zažít úspěch)
  • humor (zasmát se vtipnému, nezesměšňovat!)
  • radost ze hry
  • pochvala (ocenit jejich snahu)
  • hra (všechny připravené úlohy a aktivity mají být hra, nepřepínat dětské síly)

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru

Logo Strážek
Kraj Vysočina
Partneři školy
Lokomoce
IKAP II
Partner #1
ZUŠ Bystřice nad Pernštejnem
Partner #2
Partner #3
Partner #4
Partner #5
Partner #6
Partner #7
Partner #8
Partner #9
Partner #10