Jak budeme žáky hodnotit za 2. pololetí - vyhláška a metodika MŠMT, aktualizace 22. 5.
Na vysvědčení za 2. pololetí školního roku 2019/2020 budeme žáky hodnotit podle vydané vyhlášky a metodiky ministerstva školství.
Vyhláška MŠMT 211/2020 Sb. o hodnocení žáků za 2. pol. školního roku 2019/2020 a metodika ZDE
Právní vymezení k hodnocení žáků - Národní pedagogický institut
Pedagogové při závěrečném hodnocení (klasifikaci) žáků budou využívat především formativní hodnocení, vyhodnotí celkový průběh vzdělávání žáků za období od 1. února do 30. června a zaměří se především na to, jakého pokroku žáci dosáhli. Nebudeme hodnotit plnění očekáváných výstupů dle ŠVP ZV za 2. pololetí a učitelé budou přesunovat některé výstupy a okruhy učiva do učebních plánů do dalšího školního roku.
Doporučujeme podívat se do Školního vzdělávacího programu, najít si ročník a předmět a zjistíte tak, co by žák měl umět. Pro hlavní předměty M, ČJ a Aj je dobré použít přehled Co je základ učiva? Dokumenty jsou ke stažení na http://www.zs-msstrazek.cz/skolni-vzdelavaci-program/ nebo také na stránce Dokumenty.
Do závěrečného hodnocení zahrneme:
- známky z předmětů v žákovské kníže/iŠkole získané od 1. 2. do 6. 3. 2020
- klasifikace v období domácího vzdělávání bude respektovat individuální podmínky a zázemí rodin žáka pro komunikaci na dálku
- budeme vycházet z rozhovorů s žáky a z konzultací s rodiči
- splnění týdenních plánů a minimálních cílů/úkolů
- individualizované slovní hodnocení a popis konkrétního pokroku každého žáka
- schopnost žáka sledovat a hodnotit rozvoj svých vědomostí a dovedností = sebehodnocení žáka
- snahu, přístup, motivaci a chuť žáka se učit
- v průběhu domácího vzdělávání vznikají PORTFOLIA prací žáků, která budou obsahovat zejména: zápisy v sešitech, pracovní listy s řešením, záznamy o plnění úkolů v elektronické podobě v aplikaci Teams, v iŠkole nebo v e-mailové komunikaci mezi žáky a učiteli
- schopnost žáka sdělit učiteli zpětnou vazbu – co se mu daří a čemu nerozumí
- dovednost žáka opravit chyby podle návodu učitele
- rozvíjení kompetencí žáků k učení, pracovní, komunikativní, k řešení problémů (viz. ŠVP ZV str. 10 – 12)
Průběh vzdělávání v měsících duben, květen a červen 2020 bude organizován v souladu s dalšími aktuálně vydávanými doporučeními ministerstva školství.
Děkuji všem žákům a rodičům za spolupráci.
Ve Strážku 14. 4. 2020 , aktualizace 21. 5. 2020, 31. 5. 2020 Anna Knoflíčková, ředitelka školy
Přidáno 21. 5. 2020, autor: Anna Knoflíčková