Výukový projekt žáků 2. stupně
Spotřeba vody v naší domácnosti (měřeno od 11. 1. - 18. 1. 2021)
Momentálně se v přírodopisu zabýváme koloběhem vody v přírodě. Voda je v životě nezbytně potřebná a důležitá. Využíváme ji k různým potřebám a nelze bez ní žít. V mnoha zemích je jí nedostatek a začíná to být čím dále větší problém.
Právě proto jsme dostali v přírodopisu za úkol sledovat týdenní spotřebu vody v naší domácnosti. Paní učitelka nám poslala tabulku spotřebované vody při jednotlivých úkonech. Do spotřeby jsme měli zahrnout všechny členy domácnosti. A v závěru sledování napsat návrhy, jak spotřebu vody snížit.
Tabulka údajů, kterou použít při sledování spotřeby vody:
Vana, koupel – 150 l
Sprcha – 50 l
WC-malé spláchnutí – 2 l
WC-velké spláchnutí – 10 l
Praní – 40 l
Úklid – 40 l
Příprava jídla – 10 l
Mytí nádobí – 10 l
1 mytí rukou – 3 l
Pití – 2 l
Zalévání – 4 l
Ostatní – 2 l
Já jsem u nás doma měřila tak, že jsem to všem členům domácnosti oznámila. Poučila jsem je, ať při každé koupeli, sprše, wc – potřebě apod., dají čárku na papír, který byl na určeném místě. Podle tohoto jsem zjistila dost, ale u úklidu, zalévání atd. už to bylo obtížnější. Nezbývalo nic jiného než zkrátka sledovat a sledovat.
Spotřeba vody v naší domácnosti (8 členů)
|
Po 11.1 |
Út 12.1 |
St 13.1 |
Čt 14.1 |
Pá 15.1 |
So 16.1 |
Ne 17.1 |
Po 18.1 |
celkem |
Vana, koupel
|
|
|
|
|
|
|
150 |
|
150 l |
Sprcha
|
50 |
50 |
100 |
50 |
50 |
250 |
50 |
50 |
640 l |
WC-malé spláchnutí
|
50 |
50 |
50 |
40 |
50 |
60 |
70 |
50 |
420 l |
WC-velké spláchnutí
|
70 |
80 |
70 |
80 |
50 |
60 |
80 |
|
570 l |
Praní
|
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
320 l |
Úklid
|
|
|
40 |
|
|
40 |
|
|
80 l |
Příprava jídla
|
|
10 |
|
10 |
|
20 |
10 |
10 |
60 l |
Mytí nádobí
|
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
20 |
10 |
10 |
90 l |
1 mytí rukou
|
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
60 |
50 |
410 l |
Pití |
5 |
5 |
6 |
6 |
5 |
5 |
4 |
5 |
41l |
Zalévání
|
|
|
5 |
|
|
5 |
|
|
10 l |
Ostatní |
2 |
2 |
2 |
4 |
6 |
2 |
2 |
2 |
22 l |
Celkem 2813litrů
Poté, v porovnání výsledků s ostatními spolužáky, jsme zjistila, že v naší domácnosti je spotřeba vody podstatně nižší, než u ostatních. Jeden z důvodů bude, že do osmi členů jsme započítala dvě malé děti, u kterých je spotřeba vody nízká. Druhý a zásadní důvod je, že naše rodina dbá a snaží se omezit spotřebu, a to již dlouhodobě. Například koupel, vanu používáme málo. Dáváme přednost jednoznačně sprchování.
A. Hatláková - žákyně 9. třídy
Zobrazení: Alba | Podle data