Projektové vyučování: Mimořádné události
Žáci měli možnost zhlédnout průběh cvičení IZS zaměřeného na mimořádnou situaci. Následně mohli vidět pachatele reálných útoků, kteří sdíleli svoje činy na sociálních sítích. Žáci byli seznámeni i s rizikem zneužívání tísňových linek IZS (150 – Hasičský záchranný sbor ČR, 155 – Zdravotnická záchranná služba, 158 – Policie ČR) a s trestně právními důsledky tohoto jednání. Tato aktivita, která může oznamovateli přijít jako zábavná, ale ve výsledku způsobí blokování sil a prostředků zainteresovaných složek, kdy tyto složky nemohou být využity k řešení reálných a akutních situací. Mimo to se jedná i o finanční ztráty při prověřování těchto oznámení.
Žáci ocenili možnost informací z reálného prostředí bezpečnostních složek. Uvědomili si nutnost dodržování nastaveného bezpečnostního režimu, jako je omezení vstupu pro osoby, které nemají možnost oprávněného pohybu v budově. Dodržování bezpečnostních opatření není věcí jen žáků, ale především zaměstnanců školy. Žáci musí být seznámeni s řádem daného objektu a je nutné nastavení důvěry vůči zaměstnancům školy s tím, že se vždy mohou obrátit na ně, pokud se setkali s nějakou mimořádnou událostí. Chyba jednotlivce s ohledem na dodržování nastavených opatření by mohla způsobit nedozírné škody, tak jak jsme se již přesvědčili z jiných událostí v minulosti.
Během programu byl vytvořen prostor pro vznášení dotazů, kdy formou brainstormingu žáci reagovali na témata, která je zajímala a se kterými jsou v kontaktu jak v rámci médií, tak i celkového společenského dění.
M. Joklová
Zobrazení: Alba | Podle data