Vzorce, vzorce a zase vzorce...
Aby si vzorce lépe odvodili a zapamatovali, měli si do hodin donést různé přírodniny například čočku, fazole, hrášek, různé barevné těstoviny atd. Zde jsem se nechala inspirovat školením chemiků v Jimramově, kde jsme tvořili vzorce z živých přírodnin například z květů a listů pampelišek, pryskyřníků a různých větviček. Žáci museli vytvořit vzorce alkanů. Pro uhlíky použili například fazole, pro vodíky použili čočku. K uhlíkům připojili vodíky tak, aby každý uhlík měl čtyři vazby. Aktivita žáky zaujala. Někteří zvládli úkol rychleji, někteří žáci s mírnou dopomocí, ale nakonec úkol pochopili všichni a v dalších hodinách odvozovali vzorce těchto sloučenin znatelně lépe.
Mgr. Eva Kolářová
Řazení: Alba | Podle data